|
A GYSEV szerint érdemes a vasutat fejleszteni |
|
2010.01.05. 11:07 |
A GYSEV szerint érdemes a vasutat fejleszteni
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. beruházásokra és fejlesztésekre készül, ezek jelentős része már tavaly megkezdődött - mondta évértelő nyilatkozatában Székely Csaba vezérigazgató.
„Megéri a vasutat fejleszteni, amit az is bizonyít, hogy a folyamatos fejlesztés alatt álló Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalon mind többen használják a vasutat munkába és iskolába járáshoz, holott globálisan csökken az utazási kedv” – fogalmazott Székely. Hozzátette: a forgalom növekedéséhez hozzájárult, hogy kocsiparkot az Ausztriában népszerű Schlieren típusokkal fejlesztették, amelyből tizennyolcat állítottak forgalomba. |
KÖRMEND vonalat is villamosítják |
|
2010.01.05. 11:06 |
Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalat is villamosítják
Feszített a tempó, panaszolták a kivitelezők, Szombathely és Körmend között még ebben az évben 23690 vágányméter hosszon építik át a pályát. Emellett az idei tervek része a Ják-Balogunyom-i és az egyházasrádóci állomások felújítása.
|
Elkészült |
|
2009.12.02. 20:17 |
|
Elkészült a Sopron-Szentgotthárd közötti vasút korszerûsítésének elsõ fázisa, Szombathely és Szentgotthárd között keddtõl ismét vonatok közlekednek a pótló buszok helyett - közölte a Gyõr-Sopron Eberfurti Vasút Zrt. (GYSEV) hétfõn az MTI-vel.
A magyar-osztrák vasúttársaság szeptemberben kezdett bele a mintegy 50 milliárd forint vasútfejlesztés kivitelezésébe, az elsõ fázisban több mint 2 hónapos vágányzár alatt új pályát építettek mintegy 24 kilométeren Szombathely és Körmend között, valamint elindult az állomások átépítése.
Az Európai Unió 2009 nyarán hagyta jóvá a magyar-osztrák vasúttársaság fejlesztési programját. A projekt az elsõ olyan vasúti közlekedésfejlesztési nagyprojekt, amelyhez az Európai Unió a 2007-2013 közötti idõszakban támogatást nyújt.
A fejlesztés során összesen 110 kilométernyi hosszúságú vasútpályát újít fel a GYSEV 2011-ig, aminek eredményeként a teljes vonalon a jelenlegi óránkénti 60-80 kilométerrõl 120 kilométerórára emelkedik a sebesség.
Emellett villamosítják a Szombathely–Szentgotthárd közötti vonalszakaszt, valamint az óránkénti 120 kilométeres közlekedést lehetõvé tevõ, korszerû biztosítóberendezéssel látják el a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalat. A fejlesztés keretében 2010-re két városban - Sopronban és Szombathelyen - különszintû közúti-vasúti keresztezõdést építenek, illetve négy új villamos motorvonatot is vásárol a GYSEV - közölte a vasúttársaság.
MTI/Menedzsment Fórum
|
2009. szeptember 17A GYSEV 600 kilométernyi vasútvonalat venne át a Nyugat-Dunántúlon |
|
2009.09.17. 16:14 |
| A GYSEV 600 kilométernyi vasútvonalat venne át a Nyugat-Dunántúlon |
 |
Megjelenés dátuma: 2009. szeptember 17. 15:48 Szerző: MTI Szóljon hozzá Szombathely - Hatszáz kilométernyi vasútvonal üzemeltetését veheti át a vasúttársaság tervei szerint a jövőben a GYSEV a Nyugat-dunántúli régióban, köztük a bezárásra ítélt Körmend-Zalalövő közötti szakaszt is - mondta el az MTI érdeklődésére csütörtökön egy Szombathelyen rendezett regionális közlekedésfejlesztési konferencia szünetében Székely Csaba, a GYSEV vezérigazgatója.
A szóban forgó vonalak esetleges átvételéről folynak ugyan a tárgyalások, megállapodás azonban még nem született és egyelőre az átvétel időpontjáról sem tud bővebbet mondani - hangsúlyozta. Székely Csaba úgy fogalmazott, a GYSEV fejlesztési terveibe beilleszthető például a Körmend-Zalalövő közötti vonalszakasz üzemeltetésének átvétele is, bár azzal tisztában vannak, hogy a vonalra ahol már megszűnt a vasúti teherfuvarozás és a személyszállítás is veszteséges, nagyon sokat kellene költeni. A vezérigazgató elmondása szerint elképzeléseik szerint a GYSEV üzemeltethetné a jövőben a Zalaegerszeg-Hodos, Zalegerszeg-Lenti, valamint a Szombathely-Zalaszentiván-Gyékényes-Murakeresztúr vonalakat is. Székely Csaba a regionális vasútfejlesztéssel foglalkozó közlekedési konferencián előadásában elmondta, jelenleg a GYSEV háromszáz kilométernyi vasútvonalat üzemeltet Nyugat-Magyarországon és Kelet-Ausztriában. A vasúttársaság 2001-ben vette át először a Sopron-Ágfalva, majd a Sopron-Szombathely, 2006-ban pedig a Szombathely-Szentgotthárd közötti vasútvonal üzemeltetését. Elmondta, a legfontosabb fejlesztési projektjük jelenleg a Szombathely-Körmend és jövő ősztól a Körmend-Szentgotthárd közötti vasútvonal korszerűsítése és teljes villamosítása. A 85 százalékban európai uniós forrásból finanszírozott fejlesztés során új vasútbiztonsági berendezésekkel szerelik fel a vonalat, Szombathelyen elkészül a Csaba úti felüljáró, Sopronban a Kőszegi úton pedig egy aluljárót építenek meg. Székely Csaba szólt arról is, valószínűleg jut majd pénz a körmendi vasútállomás rekonstrukciójára is, ehhez is megpróbálnak uniós támogatást szerezni.
Kapcsolódó anyagok:
|
Szeptember elsejétõl |
|
2009.09.02. 16:32 |
Szeptember elsejétõl megkezdõdik a vasúti pálya felújítása a Körmend-Szombathely közötti vonalon, ezért a kora reggeli és a késõ esti órákban vonatpótló autóbuszok szállítják majd az utasokat - közölte az MTI-vel a Gyõr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) kommunikációs munkatársa. Szeptember 1-je és 22-e között hétköznapokon 21 óra 05 perctõl 04 óra 05 percig az éjszakai órákban végzik majd a felújítási munkákat a változás tehát csak néhány vonatot érint. A munkák miatt 9 kora reggeli és esti vonat helyett közlekednek majd vonatpótló autóbuszok - tájékoztatott a közleményben Stöckert Dávid.
Az autóbuszok a vasútállomások elõtt állnak meg és minden esetben megvárják a csatlakozó vonatokat. A buszokon viszont kerékpár szállítására nincs lehetõség és késésekre is lehet számítani a menetrendhez képest.
A GYSEV szakemberei arra kérik az utasokat, hogy az utazás megkezdése elõtt tájékozódjanak a jegypénztáraknál, információs pultoknál, telefonon, illetve a vasúttársaság internetes portálján.
Stöckert Dávid az MTI érdeklõdésére elmondta: a pályafelújítás már elõkészítését jelenti annak az európai uniós projektnek, amelynek során korszerûsítik a Sopron-Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vasútvonalat.
Az 50 milliárd forint értékû tervezett beruházás - amelyrõl várhatóan napokon megszületik a végleges uniós döntés - magában foglalja majd a vasúti pálya korszerûsítését, egyes szakaszokon annak teljes cseréjét, a vasútvonal villamosítását, és a vasútbiztonsági berendezések cseréjét is. A beruházás részeként épül majd meg Szombathelyen a Csaba úti felüljáró, illetve Sopronban a Kõszegi úti aluljáró is.
MTI
VÁGÁNYZÁRI MENETREND |
Fejlesztések elõkészítése a Vasútállomás |
M.I. |
2009.08.29. 21:15 |
Fejlesztések elõkészítése a Vasútállomás környezetében A GYSEV ZRT vonalkorszerûsítésének részét képezi a korszerû P+R rendszer kialakítása, melynek keretén belül Körmenden parkolók kialakítására kerülne sor, az autóbusz-pályaudvar áthelyezésre kerülne a Vasútállomás mellé, bõvítésre kerülne és fedetté válna a kerékpártároló, Horvátnádalján pedig autóbusz-fordulót építenének ki. A P+R rendszerek támogatására pályázatot hirdettek a Nyugat-dunántúli Regionális Operatív Program keretein belül, melyre az érintett önkormányzatok pályázhatnak konzorcium létrehozásával. A tervezési feladatokat a GYSEV ZRT elvégeztette és benyújtotta az engedélyezési hatósághoz. A hatósági engedélyezési díjat településarányos megelõlegezésérõl döntöttek a képviselõk (a díj a pályázatban érvényesíthetõ), ami Körmend esetében 495.600 Ft. A szeptemberi testületi ülésen tárgyalják a képviselõk a Konzorciumi Megállapodást. |
(GYSEV) Zrt. közbeszerzést írt ki a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal korszerûsítéséhez |
M.I. |
2009.01.20. 18:08 |
|
BOLINTÁSRAVÁR |
|
2008.12.22. 18:25 |
VN - Negyvenöt milliárdért korszerűsíthetik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalat. A kormány Brüsszel bólintására vár.
A projekt az Új Magyarország Fejlesztési Terv támogatásával készülhet el. A kormány már jóváhagyta a fejlesztését, ami abban az esetben kezdődhetne meg - optimista becslések szerint a jövő év első felében -, amennyiben erre Brüsszelben az Európai Unió is áldását adja.
A beruházást követően a jelenlegi 60-80km/h helyett a teljes vonalon akár 120 km/h-val is közlekedhetnek a vonatok.
A már villamosított és korszerű biztosítóberendezéssel felszerelt Sopron-Szombathely vonalszakaszhoz hasonlóan a Szombathely-Szentgotthárd szakaszt is villamosítják.
A 116 km hosszú egyvágányú vasútvonal a Bécs–Sopron–Szombathely–Szentgotthárd–Graz korridor magyarországi része. |
korszerűsítése |
|
2008.11.05. 18:51 |
|
továb--
|
körmendi helyközi autóbuszállomást a körmendi vasútállomásra |
|
2008.11.03. 21:13 |
|
ezigen.
|
| |